Minä olen alkanut harkita valjaista karkaamattomuuspäätöstä. Jos siis lupaisin, että en enää edes yritä Houdini temppuja, niin saisinko olla vielä entistä enemmän pihalla. Olisin ihan kiltisti jossain kiinni, vaikka etuoven vieressä tai täällä marjapensaiden luona. Kun olisi niin mukava pitää tätä elintilaa isompana, eikä vaan pikapihailuilla tarkistaisi joka paikkaa.

Ja kyllä minä ymmärrän, että lupausta olisi vaikea uskoa. Juu, teinhän minä ne temput niin monta kertaa ja niin yllättävissä paikoissa ja hetkillä. Mutta jos nyt siis kuitenkin uskoisitte.

130270.jpg

Minttu ei muuten vielä oikein meinaa sietää valjaita. Aluksi se vaan pyörähtelee ympäri ja saa hihnan kietoutumaan ympärilleen. Sitten menee pitkään ihan hyvin kärpästen ja pörriäisten perässä touhutessa ja taas käy niin, että hampaat alkaa natustaa valjaita ja hihnaa. Ihan turhaa touhua. Minttu muuten säikähti aika pahasti yhtä ampparia. Oli tassun alla ja alkoi pitää pahaa ääntä. Ei se kai saanu pistettyä, kun tassu on vielä ihan tavallisen kokoinan.

Minttu: Miksei näitä otettaisi pois. Kyllä minä ihan mielelläni vipeltäisin vieläkin vapaana täällä pihassa.
130271.jpg